


În cadrul evenimentului din data de 5 februarie 2024, am discutat despre trecutul, prezentul și viitorul antreprenorilor. Sub îndrumarea doamnei Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal, discuțiile s-au concentrat pe modul în care noile reglementări fiscale și contabile influențează antreprenorii și cum aceștia le pot gestiona într-un mod eficient.

Având în vedere succesul obținut în prima parte a evenimentului "Noutăți Legislative – o catastrofă pentru mediul de afaceri sau un pas spre normalitate" și interesul manifestat de dumneavoastră, ne-a determinat să fim în continuare aproape de antreprenori și de problemele cu care se confruntă. Ne bucurăm să vă anunțăm că a doua parte a evenimentului, va avea loc în data de 5 februarie 2024, ora 14:00, în format online pe platforma Zoom.
În data de 27.11.2023, Asociația Întreprinzătorilor Maramureș a organizat cu succes evenimentul "Noutăți Legislative – o catastrofă pentru mediul de afaceri sau un pas spre normalitate", reunind peste 100 de participanți, contabili, economiști și antreprenori din Maramureș. Desfășurat în parteneriat cu Primăria Municipiului Baia Mare și Consiliul Județean Maramureș, evenimentul a reprezentat un efort comun de a susține și de a informa antreprenorii în fața noilor schimbări legislative.
Asociația Întreprinzătorilor Maramureș (AIM) a organizat vineri, 29.09.2023, Adunarea Generală Ordinară având ca scop finalizarea unui mandat plin de realizări și alegerea noului Consiliu Director, marcând astfel o etapă importantă în evoluția organizației.

Mulțumim tuturor membrilor care au participat la eveniment.
Consiliul Director al AIM





Asociația Întreprinzătorilor Maramureș, in calitate de Partener, implementeaza in perioada 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023, proiectul „S.O.F.T. – Sustinem Ocuparea prin Formare Tehnologica”, ID POCU/860/3/12/142579, finantat in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul este implementat intr-un parteneriat din care mai fac parte Camera de Comerț și Industrie Maramureș în calitate de Solicitant, și parteneri Centrul de Excelenta pentru Resurse Comunitare SRL, Holisun SRL , toate din Baia Mare.
Obiectivul proiectului il constituie cresterea accesului si participarii la formarea profesionala in domeniul alfabetizarii digitale si tehnologiei informatiei si comunicatiilor a 600 persoane angajate pe piata muncii, prin formare si activitati inovatoare ce favorizeaza cresterea nivelului de calificare in aceste domenii si sporirea capacitatii de insertie profesionala si a adaptabilitatii acestora la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv.
Principalele rezultate ale proiectului:
– imbunatatirea competentelor pentru 600 de angajati prin oferirea de cursuri de domeniul alfabetizarii digitale si tehnologiei informatiei si comunicatiilor (competente avansate de MsExcel, competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei, social media si marketing online, utilizarea instrumentelor web 4.0, gestionare digitala a procesului antreprenorial) si prin servicii de consultanta post-training;
– sprijinirea a cel putin trei intreprinderi sa introduca programe de invatare la locul de munca, ca urmare a implementarii unor activitati de audit asupra a 100 de intreprinderi.
Valoare totala a proiectului este de 4.675.511,94 lei lei, cu o finantare nerabursabila in valoare maxima de 4,538,939.16 lei, reprezentand 97.08% din valoarea totala eligibila aprobata.
Pentru informatii suplimentare referitoare la activitatile proiectului sau pentru informatii despre accessul la serviciile oferite, va rugam sa vizitati sectiunile relevante din aceasta pagina sau sa ne contactati la:
Camera de Comert si Industrie Maramures – Contact: 0262221510
Centrul de Excelenta pentru Resurse Comunitare SRL – Contact: 0771711069
Holisun SRL – Contact: 0787659900
Asociatia Intreprinzatorilor Maramures – Contact: 0745354533
Cel mai important eveniment de business și networking organizat de Asociația Întreprinzătorilor Maramureș a avut loc joi, 6 octombrie, la Baia Mare
Evenimentul a fost dedicat dezvoltării mediului de afaceri regional, cu accent pe două subiecte de mare relevanță: fondurile europene și leadership-ul.
BUSINESS FORUM Nord-Vest, aflat la cea de-a doua ediție, este organizat de Asociația Întreprinzătorilor Maramureș în parteneriat cu organizațiile membre ale UNPR: Asociația Economică Germano-Română pentru Regiunea de Nord Vest și Asociația Camera Meșteșugarilor din Satu Mare, Federația Patronilor Bihor, Organizația Patronilor Sălaj, sub înaltul patronaj al Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR).
La eveniment au fost prezenți: Cătălin Canciu, Secretar de Stat în Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Alin Seserman - Secretar de Stat în Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Rudolf Stauder – Prefect al Județului Maramureș, Ionel Bogdan – Președinte al Consiliului Județean Maramureș, Pataki Csaba - Președinte Consiliul Județean Satu Mare, Dinu Iancu Sălăjanu, președinte Consiliul Județean Sălaj, Vasile Moldovan – Primar al Municipiului Sighetu Marmației, Florentin Tuș - reprezentant al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, și Marius Marinescu – reprezentant al S.C. Parcuri Industriale Maramureș S.A și reprezentanți ai autorităților publice locale precum și nume relevante din sfera antreprenorială din județele Maramureș, Sălaj, Bihor și Satu Mare.
(Ionel Bogdan -Președinte al Consiliului Județean Maramureș, despre planurile de dezvoltare județene și regionale)
(Cătălin Canciu – Secretar de Stat în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului)
În calitate de parteneri ai evenimentului au fost prezenți: Ioan Lucian - Președinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român, Paula Fogaș – membru în Comitetul Director al Asociației Economice Germano-Române pentru Regiunea de Nord-Vest și reprezentant al Asociației Camerei Meșteșugarilor Satu Mare, Vasile Fonoage – Președinte al Federației Patronilor Bihor, Alin Buză - Președinte al Organizației Patronilor Sălaj.
(Ioan Lucian – Președinte al Uniunii Naționale a Patronatului Român)
Dialogul dintre invitații speciali și reprezentanții mediului de afaceri s-a fondat atât pe principalele direcții spre care se vor îndrepta în viitorul apropiat fondurile europene și guvernamentale, cât și proiectele de creștere economică bazate pe dezvoltarea turismului. În acest fel, participanții la Business Forum Nord-Vest, ediția a II-a, au avut ocazia de a obține informații valoroase care îi vor ajuta să-și stabilească o strategie eficientă de dezvoltare a afacerilor, în corelare cu planificarea financiară multianuală adoptată de Uniunea Europeană.
Forumul a continuat cu o sesiune interactivă despre semnificația și rolul leadership-ului pentru un business eficient, susținută de îndrăgitul actor Bogdan Bob Rădulescu, care este în același timp și un antreprenor de succes. Acesta a vorbit despre soluții practice pentru crearea mindset-ului potrivit unui lider, bazat pe calitățile importante pe care liderii adevărați le au: imaginație, libertate de gândire, inventivitate și, nu în ultimul rând, umor sau chiar modestie. Sinteza sesiunii a fost că un lider adevărat este un om de omenie.
(Bogdan Bob Rădulescu – despre lideri, leadership și omenie)
„Ambiția noastră este de a crea premisele necesare pentru dialog structurat și colaborare concretă între mediul de afaceri, autorități locale, județene, regionale și centrale. Cuvântul cheie al evenimentelor noastre de business este „împreună”. Doar împreună ne putem dezvolta și doar împreună putem construi un mediu de afaceri în care toate domeniile să fie reprezentate și să conlucreze. Dezoltarea nu presupune doar dezvoltare economică ci și transformarea vieților oamenilor. Sigur, ne uităm și la cifre, pentru că suntem oameni de afaceri însă factorul cheie în ecuația dezvoltării este transformarea vieților oamenilor, de la ultima persoană pe care am angajat-o și până la noi, ca lideri” spune Flaviu Leșe, președinte al Consiliului Director al Asociației Întreprinzătorilor Maramureș.
(Flaviu Leșe – Președinte al Consiliului Director AIM)
Ultima parte a fost dedicată cinei festive și interacțiunii directe dintre oamenii de afaceri, într-o sesiune de networking agreabil, atmosfera evenimentului fiind creată și întreținută de îndrăgita formație maramureșeană „Taraful Rutenilor și Carmen Chindriș”.
Asociația Întreprinzătorilor Maramureș este cea mai puternică structură asociativă a județului Maramureș, cu 57 de membri din 29 de domenii de activitate și peste 7500 de angajați. AIM este și membru, cu statut de prim vicepreședinte, în cadrul Uniunii Naționale a Patronatului Român organizație patronală națională reprezentativă și efervescentă prin intermediul căreia promovează și beneficiază de inițiative, informații și networking la nivel național și internațional.
În data de 6 octombrie 2022 organizăm „Business Forum Nord – Vest”, ediția a II-a, în parteneriat cu organizațiile membre ale UNPR: Asociația Economică Germano-Română pentru Regiunea de Nord Vest și Asociația Camera Meșteșugarilor din Satu Mare, Federația Patronilor Bihor, Organizația Patronilor Sălaj, sub egida Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR).
Duminică, 11 septembrie 2022, câțiva membri ai AIM au participat la întâlnirea mediului de afaceri local cu delegația oficială a municipiul Ningo - China, destinată dezvoltării unor parteneriate și impulsionarea schimburilor comerciale dintre cele două părţi.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) pot beneficia de fonduri de finanțare nerambursabilă de până la 500.000 de euro pentru „Investiții în activități productive”, destinate retehnologizării în vederea refacerii capacității de reziliență, conform ghidului final publicat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) în data de 3 august 2022.
În cadrul sesiunii organizată de Asociația Întreprinzătorilor Maramureș în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș, domnul Mircea Miheștean, directorul executiv al A.I.M.M.A.I.P.E. Cluj-Napoca, a prezentat mai multe informații relevante despre principalele scheme de finanțare de la bugetul de stat, celor peste 30 de oameni de afaceri prezenți la eveniment.
Asociația Întreprinzătorilor Maramureș în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș organizează o sesiune de informare cu privire la principalele scheme de finanțare de la bugetul de stat, Microindustrializare 2022 și Startup Nation 2022. Aceasta va avea loc în data de 08.06.2022, începând cu ora 11:00, la Centrul de Instruire și Marketing al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș ”Gheorghe Marcaș”, situat în Baia Mare, Aleea Expoziției nr. 5.
În urmă cu 4 ani, la data de 15.05.2018, a fost înființată Asociația Întreprinzătorilor Maramureș la initiativa unora dintre cei mai importanți oameni de afaceri din Maramureș, din dorința și necesitatea creării unei entități reprezentantive pentru mediul economic, care să contribuie la dezvoltarea economico-socială a județului, în plan local, regional, național și internațional.
Asociația Întreprinzătorilor Maramureș în colaborare cu Asociația Economică Germano-Română pentru Regiunea de Nord Vest și Asociația Camera Meșteșugarilor din Satu Mare, Federația Patronilor Bihor, Organizația Patronilor Sălaj, sub egida Uniunii Naționale a Patronatului Român, organizează „” - ediția I-a, care va avea loc în perioada: 12-13 mai 2022, în Municipiul Satu Mare.
Azi, 03.05.2022, AIM a trimis tuturor parlamentarilor maramureșeni o solicitare importantă de a nu vota proiectul de lege prin care toate companiile vor fi obligate la plata unei noi taxe.
Joi, 28 aprilie 2022, a avut loc Adunarea Generală Ordinară a Asociației Întreprinzătorilor Maramureș, la care au participat membrii AIM pentru aprobarea situațiilor financiare anuale și discutarea obiectivelor stabilite de Consiliul Director.