Calendarul activităților - 2025

Pentru anul 2025, ne propunem două proiecte mari:

  1. Un parteneriat cu Consiliul Județean Maramureș pentru continuarea seriei de evenimente de educație antreprenorială și financiară. Acesta se va numi „Prosperitate Regională 2.0: inovație și dezvoltare durabilă și va cuprinde întâlniri lunare desfășurate în perioada ianuarie 2025 - decembrie 2025. Temele propuse sunt următoarele:
  1. Un parteneriat cu Primăria Municipiului Baia Mare pentru a pune bazele unui proiect de educație financiară și antreprenorială pentru copiii din clasele 5-8 și 9-12 care va contribui la dezvoltarea abilităților esențiale legate de gestionarea banilor și planificarea bugetului.

Pentru acest proiect propunem un workshop pe luna, timp de 1 an calendaristic unde accesul copiiilor va fi gratuit și vor putea fi însoțiți de profesori și/sau părinți. Propunerea de denumire a proiectului este: „Banii și deciziile financiare inteligente” .

Propunere structura proiect:

  1. Introducere în lumea banilor (o sesiune)
  • Temă: Ce sunt banii și de ce avem nevoie de ei?
  • Activitate: Discuții interactive despre cum funcționează banii și istoria lor.
  • Exemplu de activitate: Un joc de rol în care copiii pot face schimburi pentru a înțelege conceptul de troc și apoi să vadă cum banii au simplificat aceste tranzacții. Se propun a se face niște firme de exercițiu pentru a se înțele funcționalitatea lor.
  1. Venituri și cheltuieli (două sesiuni)
  • Temă: Ce sunt veniturile și cheltuielile? Diferența dintre nevoie și dorință.
  • Activitate: Copiii fac o listă de lucruri pe care și le doresc și una cu cele necesare în întreprinderea lor de exercițiu, învățând să prioritizeze cheltuielile.
  • Exemplu: Fiecare copil primește un „buget” virtual și trebuie să aloce resurse pentru diferite cheltuieli ale firmei de exercițiu.
  1. Buget personal (două sesiuni)
  • Temă: Cum facem un buget?
  • Activitate: Crearea unui buget  simplificat pe o lună.
  • Exemplu: Copiii primesc o sumă fixă de bani virtuali și trebuie să își gestioneze cheltuielile pe baza priorităților stabilite anterior.
  1. Economisirea și investițiile (două sesiuni)
  • Temă: De ce este important să economisim și ce înseamnă investițiile?
  • Activitate: Copiii își stabilesc un obiectiv financiar și creează un plan de economisire pentru a-l atinge.
  • Exemplu: Fiecare copil își creează un „cont de economii” în care să pună bani virtuali, iar la finalul proiectului, își pot „achiziționa” obiectivele stabilite.
  1. Valoarea muncii și sursele de venit (două sesiuni)
  • Temă: Cum obținem bani? Care sunt sursele de venit?
  • Activitate: Discuții despre diferitele obiecte de activitate muncă și despre cum contribuie acestea la obținerea veniturilor.
  • Exemplu: Copiii „angajează” colegi în funcție de talentele și abilitățile lor, înțelegând cum diverse activități aduc venituri diferite.
  1. Responsabilitate financiară (o sesiune)
  • Temă: Cum luăm decizii financiare inteligente?
  • Activitate: Simulări de situații în care copiii trebuie să ia decizii financiare importante (de exemplu, cumpărarea unui obiect scump sau economisirea pentru o nevoie viitoare).
  • Exemplu: Se prezintă scenarii cu riscuri și beneficii, iar copiii discută despre cea mai responsabilă decizie.
  1. Evaluare și concluzii (două sesiuni)
  • Temă: Ce am învățat și cum putem aplica aceste concepte în viața noastră?
  • Activitate: Se va întocmi “bilanțul”  firmei de exercițiu și se vor concluziona plusurile și minusurile fiecărei firme.
  • Exemplu: Fiecare copil prezintă o lecție cheie învățată din proiect și cum intenționează să aplice în viața sa.

 

Copyright © 2025 l Asociația Întreprinzătorilor Maramureș membru al Uniunii Naționale a Patronatului Român