La data de 07.07.2020 a avut loc Adunarea Generală a Asociației Întreprinzătorilor Maramureș, în Baia Mare, cu respectarea strictă a regulilor de prevenire a răspândirii infecției cu noul coronavirus.
Evenimentul s-a bucurat de prezența a 38 de membri din cei 65 ai Asociației.
În cadrul ședinței a fost aprobat (adaptat, desigur, la noul context socio-economic) calendarul activităților pe care organizația urmează să le realizeze odată cu ridicarea restricțiilor. Astfel, majoritatea proiectelor întrerupte din cauza pandemiei vor fi reluate, membrii asociației fiind convinși că acțiunea comună, realizarea și managementul investițiilor individuale și colective constituie cheia supraviețuirii și relansării economice.
De asemenea, am fost onorați cu prezența virtuală a invitaților speciali care, pe lângă exprimarea regretului că nu au putut fi prezenți fizic la eveniment, au transmis membrilor noștri atât mesaje de încurajare, cât și sfaturi despre ce ar trebui să facă oamenii de afaceri în această perioadă:
Acad. Prof. Univ. Dr. Ioan Aurel-Pop - Președintele Academiei Române:
„Profit de ocazie pentru a vă asigura de bunele mele sentimente, de prețuirea pe care o am față de cei care, în spirit de concurență și spirit întreprinzător, duc această țară mai departe. În viitor sper să avem ocazia să vorbim și despre tradițiile noastre în acest domeniu, cu mărturii ale trecutului care să fie mobilizatoare pentru viitor, să ne îndemne să ducem mai departe ceea ce înaintașii noștri au început și ceea ce dumneavoastră faceți atât de bine în colțul acela îndepărtat al țării noastre românești. Vă doresc succes deplin!”
Dragoș Anastasiu - Președintele Camerei de Comerț Româno-Germane:
„Sper că ați trecut cu bine prin perioada aceasta tulbure pe care suntem forțați să o traversăm și că v-ați apucat de treabă. Sper că ne-am învățat lecțiile fiecare dintre noi din această pandemie și că mergem înainte încrezători că putem să depășim aceste momente mai dificile.
Ce putem face noi este să ne înconjurăm de oameni creativi, oameni cu inițiativă, oameni care nu stau cu mâinile-n piept și așteaptă să se-ntâmple, să dea Guvernul sau nu știu cine ce, ci cei care spun <<suflecă mâinile, e treaba noastră să facem lucrurile să se întâmple>>. Chiar dacă activez într-o industrie extrem de lovită, eu sunt optimist, pentru că avem un potențial pe care nici înainte nu ni-l atinsesem, iar acum putem să dovedim cu multă muncă și creativitate că vom reuși să trecem peste această provocare. Orice criză are și oportunități, așa că vă doresc să nu stați să vă plângeți, ci să treceți la treabă cu ambiție și putere de inovare, iar în felul acesta să ne revedem peste un an, cu un zâmbet pe buze, spunând: <<A fost greu, dar am ieșit cu bine>>. Vă doresc succes!”
Cristian Boldișteanu – Business Coach:
„În contextul crizei curente cred că e mai important să reușim să ne adaptăm, să găsim soluțiile și să ne deblocăm. Atât ca antreprenori, cât și ca organizații sau echipe.”
Așadar, cum era de așteptat de altfel, majoritatea discuțiilor s-au concentrat în jurul promovării de idei, de soluții și de bune practici etc. referitoare la modalități de sprijin pentru companiile membre ale căror situații economico-financiare sunt afectate negativ de criza pandemică, concluziile fiind că provocările perioadei următoare vor putea fi depășite doar prin creativitate, multă muncă și o strânsă colaborare între partenerii de afaceri.
Consiliul Director al AIM